Selaimesi Javascript on pois käytöstä.Ota se käyttöön, jotta näet sivun kaikki toiminnallisuudet.
Jos et löydä vastausta kysymykseesi, ota yhteyttä kirjoittamalla osoitteeseen info.fi@britax.com.
Tämän hyväksynnän saaneet turvaistuimet noudattavat tiukkoja eurooppalaisia turvastandardeja Voit myös tarkistaa, onko tuote saanut luokitusta sellaisilta eurooppalaisilta testausjärjestöiltä kuin Stiftung Warentest, Which? ja ADAC.
Me tiedämme, että turvaistuimet ovat monimutkaisia. Uskomme kutienkin, että vanhempien on osattava tehdä hyviä valintoja lastensa turvallisuuden eteen. Sen vuoksi haluamme esitellä joitain turvaistuinten pääturvaominaisuuksia.
Millaiset valjaat löytyvät turvaistuimesta? Viisipistevaljaat, kolmipistevaljaat vai auton oma aikuisten turvavyö?
Tarjoaako istuin suojaa sivuilta? Yleisissä sivutörmäyksissä
Tarjoaako se suojaa päälle ja niskalle?Suojaako se lapsen haurasta päätä ja kehittyviä niskalihaksia?
Voiko sen asentaa selkä menosuuntaan?Todistettavasti turvallisempi matkustustapa pienille lapsille (ja lakisääteinen vaatimus alle 9 kg painaville lapsille)
LUE LISÄÄ TURVAJÄRJESTELMISTÄMME
Turvallisuussyistä lapsen tulisi pysyä kussakin istuinvaiheessa niin kauan kuin mahdollista, kunnes hän joko saavuttaa painorajan tai hänen päänsä ulottuu istuimen yläpuolelle. Tämä on erityisen tärkeää vauvoille, sillä selkä menosuuntaan asennettavat istuimet tarjoavat turvallisimman mahdollisen matkustustavan. Perussääntö lapsen siirtämisestä seuraavaan istuinryhmään on:
Lapsen pään ei ihanteellisessa tapauksessa tulisi missään vaiheessa ylittää istuinkorokkeen yläosaa. Tämä on erityisen tärkeää turvakaukaloa käytettäessä, jottei lapsen pää osuisi auton sisätilan osiin onnettomuuden sattuessa . -turvaistuimiemme (DUALFIX, MAX-FIX II, MAX-WAY, MULTI-TECH jne.) selkänoja on tavallista turvakaukaloa suorempi, mikä vähentää riskiä lapsen pään osumisesta auton sisätiloihin.
Tämän lisäksi lapsen keho on istuimen laajemmalla istuinalueella paremmin tuettu kuin sellaisessa turvakaukalossa, jossa lapsi on suoremmassa asennossa. Lapsi voi jatkaa -turvaistuinmalliemme käyttöä kunnes hän saavuttaa suurimman nimetyn painon tai hänen silmiensä tason leikkaava linja on istuinkorokkeen/pääntuen tasalla. Tavallisesti kaukalo käy lapselle pieneksi ennen edellä mainittuja vaiheita, koska lapsen olkapäät eivät enää mahdu pääntuen (sisältyy useimpiin -tuotteisiimme) alle sen korkeimmassa asennossa.
Onko sinulla jo telakka tai suunnitteletko ostavasi telakkaan yhteensopivan turvaistuimen Modular System -järjestelmästämme? Tarkista yhteensopivuus ensin.
Faktat: Alkajaisiksi sinun on selvitettävä, mitkä istuimet "sopivat" lapsellesi. Tämä riippuu lapsesi iästä ja painosta. Kun olet selvittänyt tämän asian, sinun tulee valita tarpeisiisi sopiva istuintyyppi.
Eräät turvaistuimet on suunniteltu lapsen ruumiinrakenteen, iän tai painon mukaan. Nämä istuimet tarjoavat sekä räätälöityä suojaa että käyttömukavuutta. Muut istuimet on suunniteltu suojaamaan suurempaa ikäryhmittymää. Nämä istuimet ovat muuntautumiskykyisiä ja pitkäkäyttöisiä. Vain sinä voit päättää, mikä on parasta perheellesi.
VAUVA Ryhmä 0/0+ | Vastasyntynyt – 13 kg (~ 12/15 kuukautta) Näitä istuimia kutsutaan turvakaukaloiksi ja niitä voidaan käyttää lapsen syntymästä alkaen..Ne voidaan myös kiinnittää rattaisiin. Ne on suunniteltu kevyiksi, siirreltäviksi ja pientä lasta suojaaviksi.
Ryhmä 0+/1 | Vastasyntynyt – 18 kg (~ 4-vuotias) Nämä istuimet on suunniteltu käytettäviksi lapsen syntymästä alkaen, mutta ne pysyvät autossa. Ne ovat usein isompia ja painavampia, eikä niitä voi kiinnittää rattaisiin. Lapsi voi kuitenkin istua niissä, kunnes hän on 4-vuotias tai painaa 18 kg. Voit myös muuttaa lapsen istuinsuuntaa kasvot menosuuntaan, kun lapsesi on siihen sopivan kokoinen.
TAAPERO Ryhmä 1 | 9 – 18 kg (~ 9 kuukautta - 4 vuotta) Nämä istuimet ovat suunniteltu lapsille, jotka painavat 9–18 kg, ja ne tarjoavat useita erilaisia asennus- ja valjasvaihtoehtoja.
Ryhmä 1/2 | 9 – 25 kg (~ 9 kuukautta - 6 vuotta) Nämä istuimet on suunniteltu lapsille, jotka painavat 9–25 kg. Ne voidaan asentaa usein joko selkä- tai kasvot menosuuntaan riippuen kasvavan lapsen muuttuvista matkustustarpeista.
Ryhmä 1/2/3 | 9 – 36 kg (~ 9 kuukautta - 12 vuotta) These seats are designed for children from 9kg up to 36kg and represent our longest lasting seat.
LAPSI Ryhmä 2/3 | 15 – 36 kg (~ 4 - 12 vuotta) Nämä istuimet tunnetaan usein korkeaselkäisinä korokeistuimina, ja ne tarjoavat parasta mahdollista turvaa 15–36 kg painaville lapsille.
Faktat: Kehitimme ISOFIX:in Volkswagenin kanssa vuonna 1997, ja siitä on tullut Euroopan turvaistuinten turvastandardi. Kun kaukalo käytetään yhdessä alustan kanssa , se laskee asennusvirheiden riskiä ja helpottaa turvakaukalon siirtelyä autosta toiseen. Suosittelemme, että käyttäisitte aina ISOFIX-istuinta, mutta ymmärrämme että tämä ei aina ole mahdollista, koska kaikissa autoissa ole ISOFIX- kiinnikkeitä. Tämä kannattaa aina selvittää ennen istuimen valintaa.
ISOFIX Mullistava keksintömme Volkswagenin kanssa, joka mahdollistaa helpon asennuksen autossa oleviin kiinnikkeisiin.
Auton oma aikuisten turvavyö Lapsen suojaaminen auton kolmipisteturvavyöllä
Faktat: Vain tietynlaiset istuimet, joita usein kutsutaan turvakaukaloiksi, voidaan kiinnittää rattaisiin. Kaikki istuimet eivät ole yhteensopivia kaikkien ratasmerkkien tai -mallien kanssa. Jos valitset oikean yhdistelmän, turvakaukalosi ja matkustusjärjestelmäsi voivat tarjota joustavan ja turvallisen tavan kuljettaa lastasi sekä rattaissa että tien päällä.
Vaihtoehtosi: Kaikki Britax-turvakaukalot ovat yhteensopivia kaikkien Britaxin Travel system -matkustusjärjestelmiemme ja monien muiden valmistajien matkustusjärjestelmien kanssa.
Me kaikki tiedämme, että mukavuus ja turvallisuudentunne ovat tärkeitä pienelle lapselle. Pidä mielessäsi sekä lapsesi ikä että hänen tarpeensa – haluaako lapsi nähdä sinut matkustuksen aikana? Nukkuuko lapsesi suuren osan ajasta vaunukopassa? Meillä on tarjolla rattaita jokaista tarvetta varten.
Onko autossasi hyvin pieni takakontti, tai onko kotonasi vähän säilytystilaa? Käveletkö usein hankalassa maastossa? Aiotko ottaa rattaat osaksi kunto-ohjelmaasi? Käytätkö julkisia kulkuvälineitä? Tällaisten kysymysten avulla voit hahmottaa, mitkä rattaat sopivat juuri sinulle ja millaisista lisävarusteista on sinulle apua.
Vaihtoehtoja voi tuntua olevan lukemattomia – mutta jos tunnet eri tuoteominaisuudet, tiedät paremmin, mitkä niistä ovat tärkeitä itsellesi
Haluatko kiinnittää turvakaukalon tai vaunukopan rattaiden runkoon? Selvitä, mistä malleista löytyy CLICK & GO® -järjestelmä, jonka avulla voit kiinnittää turvakaukalon tai vaunukopan suoraan rattaiden runkoon
Tarvitsetko istuimen, joka voidaan asentaa sekä selkä että kasvot menosuuntaan? Selvitä, mistä rattaistamme löytyy käännettävä istuin, jonka ansiosta pienet vauvat voivat katsoa sinua ja isommat lapset voivat ihmetellä maailmaa
Oletko erityisen pitkä tai lyhyt? Kaikissa lastenrattaissamme on pehmeäkahvaiset kahvat, mutta etsi kahvoja, joiden korkeus on myös säädettävissä.
Millaisia kallistusvaihtoehtoja tarvitset? Pienten vauvojen selkäranka ja hengityselimet kehittyvät terveellisesti heidän maatessaan selällään. Kasvavat vauvat pitävät kuitenkin vanhempiensa ja maailman katselusta. Me tarjoamme useita säädettäviä selkänojia, joiden ansiosta vauvasi ja nuori lapsesi matka on mukava
Millaiset pyörät sopivat parhaiten elinympäristöösi ja tapoihisi? Etupyörät voidaan lukita (jotta ne olisivat vakaat epätasaisella maalla), tai ne voivat kääntyä (ja helpottaa kulkemista kulmissa). Isot pyörät toimivat hyvin hiekassa, mudassa ja lumessa, kun taas pienet pyörät vievät vähemmän tilaa. Nopeasti ja helposti irrotettavat pyörät ovat täydellisiä silloin, kun sinulla ei ole käytössäsi paljon säilytystilaa. Meillä on vaihtoehtoja kaikkiin tarpeisiin.
Oletko liikkeellä säässä kuin säässä? Tarjoamme useita rattaiden kuomuja joiden avulla suojaat auringolta, sateelta, tuulelta ja paljolta muulta.
Asutko maassa, jossa päivät pimenevät hyvin aikaisin talvella? Eräät malleistamme on suunniteltu pohjoisia ilmastoja ajatellen – 3M ScotchliteTM -heijastinnauhat antavat lisänäkyvyyttä pimeässä säässä.
Ovatko säilytysmahdollisuudet tärkeitä sinulle? Käytkö usein kaupassa jalan? Suunnitteletko tekeväsi perheseikkailuja kaikkine vaadittavine tarvikkeineen? Siinä tapauksessa muista selvittää rattaidemme säilytystilojen tyypit ja -koot.
Kaiken kattava matkustusjärjestelmä Aina vastasyntyneistä 4-vuotiaille lapsille sopivat kaiken kattavat matkustusjärjestelmät ovat joustavia ja koostuvat rungosta, selkä tai kasvot menosuuntaan asennettavasta istuimesta, vaunukopasta sekä turvakaukaloiden adaptereista. Niissä pienet lapset voivat maata tai matkustaa turvakaukalossa, ja varttuneemmat lapset voivat istua katsellen joko vanhempaansa tai kiehtovaa maailmaa.
Kevyet rattaat Kevyet rattaat on suunniteltu kaupunkiperheiden ja kasvavien lasten tarpeita ajatellen. Vaikka ne ovat sopivia jo vastasyntyneille (vaihtoehtoisen vaunukopan kanssa), ne on suunniteltu lapsille aina 4. ikävuoteen asti tai siihen asti, kun lapsi painaa 15 kg. Niitä on usein saatavilla 3- tai 4-pyöräisinä, ja ne tarjoavat virtaviivaisen ja joustavan pakkauksen.
Kahdenistuttavat rattaat Kahdenistuttavat rattaat on suunniteltu kasvavien perheiden tarpeita ajatellen. Saatavilla mukavilla vierekkäisillä istuimilla tai helposti ohjailtavilla peräkkäisten istuimien mallilla eri-ikäisille lapsille tai kaksosille. Joissakin kahdenistuttavissa rattaissa on jopa irrotettavat istuimet, joten niitä voidaan käyttää myös yhdenistuttavina rattaina.
Euroopan unionissa on pakollista, että 1,35 - 1,5 metriä pitkät lapset istuvat turvaistuimissa riippuen jäsenvaltiosta.
Euroopassa on tällä hetkellä kaksi lakistandardia:
i-Size (tämä on uusi standardi ryhmien 0 ja 0+/1 istuimille, joka on voimassa ECE R44/04 -standardin kanssa useiden vuosien ajan ja asettaa kehittyneempiä turvastandardeja, jotka perustuvat viimeaikaisimpiin turvatietoihin).
Jotta turvaistuimet saisivat ECE R44/04 -hyväksynnän, niitä testataan nokkakolareissa 50 km tuntinopeudessa ja takatörmäyksissä 30 km tuntinopeudessa törmäystestinukkejen ja kehittyneiden testausvälineiden avulla. ECE R44/04 -hyväksynnän saaneet istuimet tunnistaa niiden oranssinvärisestä hyväksyntämerkistä. Kaikki Britaxin turvaistuimet ovat ECE R44/04 hyväksyttyjä.
Turvaistuimissa on kolmea hyväksyntätyyppiä:
Universaali hyväksyntä Tätä istuinta saa käyttää kaikissa autoissa, jotka täyttävät ECE R14- ja R16-vaatimukset. Kaikki ISOFIX-istuimet on kiinnitettävä autoon Isofix kiinnityskohtien avulla mukaan lukien top tether/ yläosan kiinnityskohtaa ja jalkatukea. Atuon ohjekirjassa on luettava, että auto on yhteensopiva universaalien ISOFIX-turvaistuinten kanssa.
Semiuniversaali hyväksyntä Semiuniversaali hyväksyntä merkitsee sitä, että tavallisten vaatimusten lisäksi istuimen kiinnitykseen käytetään muutakin laitteistoa, joka vaatii lisätestausta. Joissakin autoissa on esimerkiksi ylimääräistä säilytystilaa tai lattian alapuolista tilaa, joka vaikuttaa turvaistuimen jalkatukeen. Tämän vuoksi turvaistuimen valmistajalta on varmistettava, että istuin on yhteensopiva auton tyypin ja mallin kanssa.
Ajoneuvokohtainen hyväksyntä Turvaistuinta on testattu autokohtaisessa törmäystestissä, ja istuin on hyväksytty vain näissä autoissa. Auton on oltava mainittuna turvaistuimen valmistajan yhteensopivien autojen listassa. Tämä saattaa sisältää erikoisominaisuuksia, jotka voidaan asentaa vain tietyntyyppisiin autoihin.
i-Size on uusi turvaistuinten standardi, joka toimii nykyisen standardin (ECE R44/04) rinnalla seuraavien vuosien aikana. Se on ollut voimassa 9. heinäkuuta 2013 lähtien. Vaikutimme huomattavasti sen kehittämiseen ja uskomme, että se tuo lapsille lisäturvaa kaikkialla Euroopassa.
Olennaisia muutoksia ovat:
Pidennetty selkä menosuuntaan matkustus vähintään 15 kuukauden ikään asti Todistettavasti parempi suoja nokkakolareissa
Lisättyä suojaa sivutörmäyksissä Varmistaa lisäsuojan sivutörmäyksissä
ISOFIX-istuimet Vuoden 1997 keksintömme Volkswagenin kanssa vähentää huomattavasti riskiä asentaa istuin väärin.
Perustuu lapsen ikään ja kokoon painon sijasta Perustuu viimeisimpiin turvallisuustietoihin ja antaa vanhemmille selkeää tietoa siitä, mikä istuin sopii heidän lapselleen sekä siitä, milloin heidän lapsensa on valmis siirtymään seuraavan vaiheen turvaistuimeen.
i-Size (tai ECE R129) -hyväksynnän saaneet istuimet tunnistaa oranssista hyväksyntämerkistä. Löydät merkistä myös istuimen pituusluokituksen.
Autojen turvaistuimet on suunniteltu vaimentamaan iskuja istuimen kuoren kautta ja hajauttamaan jäljellejäävät iskuvoimat poispäin lapsen kehosta. Selkä menosuuntaan asennettavat istuimet tarjoavat parasta mahdollista suojaa nokkakolareissa, jotka ovat teiden yleisimpiä onnettomuuksia.*
Lasten on turvallisempaa istua selkä menosuuntaan, sillä siten nokkakolarin sattuessa isku kohdistuu istuimen takaosaan ja loput iskuvoimasta levittyy tasaisesti pään, niskan ja ylävartalon alueelle. Kasvot menosuuntaan asennetuissa istuimissa nokkakolarin törmäysvoima välittyy istuimeen eri tavalla ja saattaa vaikuttaa voimakkaammin lapsen kehoon.
Meidän uskoamme selkä menosuuntaan asennettuihin istuimiin tukevat Ruotsin hallituksen sekä useamman Skandinavian turvallisuusorganisaation suositusta. Ruotsissa lapsikuolleisuus auto-onnettomuuksissa on maailman alhaisin.
Olemme suunnitelleet alan johtavia turvaistuimia noin 50 vuoden ajan ja mainostaneet selkä menosuuntaan asennettavia istuimia Ruotsissa yli 20 vuotta. Tänä aikana olemme jatkuvasti hyödyntäneet oppejamme ja kehitelleet tapoja varmistaa turvallisempia, helppokäyttöisempiä ja muunneltavampia tuotteita. Tutkimus- ja kehitystiimimme kehittävät jatkuvasti tapoja hallita törmäysenergiaa, minkä ansiosta tuotteemme tarjoavat suojaa kaikista mahdollisista iskukulmista, myös sellaisissa onnettomuuksissa, joissa auto menee nurin. Olemme myös kehittäneet alan johtavia vyöllisiä istuimia, jotka mahdollistavat selkä menosuuntaan asennuksen ISOFIX-rajoitteista huolimatta – jopa lapsen 7. ikävuoteen asti. Jaamme tietämystämme viranomaisten ja turvallisuusasiantuntijoiden kanssa kaikkialla maailmassa.
PLUS Test on vapaaehtoinen testi, joka laatii vaativia standardeja istuimen kyvylle suojata päätä ja niskaa nokkakolareissa. Nykyään PLUS Test -testejä järjestetään Ruotsin markkinoilla oleville turvaistuimille. Ruotsi on ainoa Euroopan maa, jossa lapset matkustavat vain selkä menosuuntaan 4-vuotiaiksi asti. Kaikki turvaistuimet eivät ole läpäisseet tätä testiä sen käyttöönoton jälkeen vuonna 2009.
*Casimir “Child Car Passenger Fatalities - European Figures and In-Depth Study”; Alan Kirk; Loughborough'n yliopisto, Iso-Britannia; Konferenssi: Protection of children in cars, München, 2011.
Lähes 50 vuoden kokemuksen ja jatkuvan innovaation ansiosta ymmärrämme täydellisesti, mitä tapahtuu erilaisissa törmäystilanteissa.
Ryhmissä 0 ja 0+ lapsia suojataan yleensä kolme- tai viisipistevaljailla.
Ryhmässä 1 lapsia suojataan joko viisipistevaljailla tai saatavilla olevilla turvapalkkijärjestelmillä (joista käytetään myös nimityksiä turvatyyny, törmäyssuoja tai tarjotinsuojus).
Ryhmissä 2 ja 3 lapsia suojellaan yleensä aikuisten turvavöillä. Yritämme kuitenkin siirtää viisipistevaljaita myös ryhmän 2 käyttöön, jotta lapset voisivat hyötyä turvallisista viisipistevaljaista kauemmin.
Viisipistevaljaat vähentävät huomattavasti lapsen törmäyksen aikana kokemaa iskuvoimaa, sillä iskuvoimat siirtyvät lapsesta pois päin istuimen viittä pistettä kohti. Valjaat suojelevat lasta suurelta alueelta ja rajaavat olkapäiden ja lanteiden liikettä, mikä vähentää selkärangan kokemaa rasitusta ja siirtää rasituksen pois kehon tärkeimmistä elimistä. Auton mennessä nurin, sivutörmäyksissä sekä törmäyksissä, joissa iskuvoima saattaa heittää matkustajan ulos autosta, olkapäiden valjaspisteet ja haaravaljaat estävät vaaratilanteet ja suojelevat lasta turvaistuimessa. Lisäksi valjaita voi säätää lapsen kehoon sopiviksi, minkä ansiosta ne tarjoavat jatkuvasti hyvää ja yksilöllistä suojaa.
Kaikissa viisipistevaljaissa hihnat kulkevat olkapäiden ja lonkkien yli, ja ne kiinnitetään lapsen jalkojen välissä olevalla soljella. Valjaat suojelevat tiukasti lapsen lantion luisevia osia haara- ja lantiohihnojen avulla sekä olkapäitä ja kylkiluita olkahihnojen avulla. Jos lapsi liikkuu eteenpäin istuimessaan esimerkiksi törmäyksen aikana, tiukat valjaat pitävät hänet paikoillaan ja siirtävät törmäyksen iskuvoimat istuimen ja sen jälkeen kehon vahvojen luiden läpi.
Valjaita on monimutkaista suunnitella. Valjaiden näkyvät osat ovat vain pieni osa valjasjärjestelmää, johon kuuluvat hihnat, pontit, haarahihna, soljet sekä ennen kaikkea lukko. Valjaiden teknologian ansiosta ne on helppo kiristää ja aukaista, ja valjaiden on kuljettavan istuimen kuoren ympäri, jotta niiden päät voitaisiin kiinnittää oikeisiin kohtiin, jotta kuormitus jakautuisi tasaisesti ja vanhempien olisi helppo kiinnittää lapsi istuimeen.
Meidän mielestämme ei kannata ottaa riskejä, kun lapsen turvallisuus on kyseessä. Käytetty turvaistuin, jonka taustoista ei tiedetä, on aina riskitekijä. Siitä ei nimittäin tiedä, onko se ollut mukana onnettomuudessa (vaikka ulkoisia jälkiä ei olisikaan).
Auton turvavyön tarkoitus ryhmän 2/3-turvaistuimissa (Britax KIDFIX II XP (SICT), KIDFIX XP (SICT), KIDFIX SL (SICT), KID II, DISCOVERY SL ja ADVENTURE) on pitää istuin ja lapsi tukevasti ja kunnolla paikoillaan. Ryhmän 2/3-turvaistuimille voi olla yleistä, että turvavyö ei vetäydy takaisin kokonaan. Tähän voivat vaikuttaa monet seikat, kuten ulkoilman lämpötila ja auton sisälämpötila sekä auton turvavyön kulma sen kulkiessa turvaistuimen ylemmän turvavyön ohjaimen läpi. Koska ylempi kohta, jossa auton turvavyö kiinnittyy auton runkoon, ei ole sama kaikissa autoissa, lopputulos vaihtelee tapauskohtaisesti riippuen auton tyypistä, lapsen turvaistuimesta, pääntuen asennosta ja muista seikoista. Lapsen turvaistuinta ostettaessa on tärkeää testata istuimen asentaminen. On myös hyvä varmistaa, että auton turvavyö vetäytyy sisään kunnolla, kun lapsi istuu turvaistuimessa.
Mahdollisen ongelman olemassaolo voidaan tarkistaa testaamalla vetäytyykö auton turvavyö takaisin ryhmän 2/3 -turvaistuinta käytettäessä.
Noudata aina turvaistuimen käyttöohjeita (mahdollinen tyyppiluettelo mukaan lukien) ja turvaistuimen asentamisesta annettuja auton käyttöohjeita.
1) Varmista, että kun lapsi istuu turvaistuimessa, auton turvavyö kulkee tasaisesti ylemmän ja alemman turvavyön ohjaimen läpi ja että se pysyy ohjaimissa.
2 ) On tärkeää, että auton turvavyö on napakasti ja tasaisesti lapsen kehoa vasten niin, että se pitää lapsen ja turvaistuimen varmasti paikoillaan. Muista aina varmistaa, että turvavyö on kunnolla kiinni ja ettei se ole kierteellä.
3) Kun lapsi istuu paikallaan, pyydä häntä nojaamaan eteen- ja taaksepäin turvaistuimessa. Jos huomaat, ettei auton turvavyö vetäydy takaisin kokonaan ja että siinä on löysää, toimi seuraavasti:
Britax-rattaiden lisäksi turvaistuimemme ovat yhteensopivia myös muiden markkinoilla olevien valittujen rattaiden kanssa. Yhteensopivuustiedoista löydät tiedot saatavilla olevista adaptereista ja niiden ostopaikoista.
Rattaiden yhteensopivuus
Seuraavia Britax-malleja voi käyttää lentokoneessa:
*1 Hyväksytty 13 kg asti tai niin kauan kuin lapsen pää ei ylitä istuimen niskatuen reunaa. Lentokonekäytön hyväksyntämerkki löytyy turvaistuimesta.
*2 Sopii 9–18 kg painaville lapsille. Turvaistuimen käyttö lentokoneessa edellyttää lisävarusteita, jotka ovat saatavilla jälleenmyyjiltä.
Lentoyhtiöiden säädökset lentokoneisiin sopivista turvaistuimista voivat muuttua säännöllisin väliajoin, joten suosittelemme, että varmistat asian lentoyhtiöltäsi ennen matkaa.
Kaukalolle BABY-SAFE i-SIZE suosittelemme BABY-SAFE i-SIZE FLEX BASE -alustan käyttöä, koska voit säätää alustan kulmaa. Tällöin vauvan makuuasento on tasaisempi, pitäen heidät tyytyväisenä ja turvallisena. Voit tarkistaa autoluettelostamme, onko alustasi yhteensopiva autosi kanssa.
Turvajärjestelmissämme tähtäämme voimakkuudeltaan tasapainoiseen solkien valmistukseen siten, että lapsen voimat eivät riitä niiden avaamiseen, mutta joku muu voi avata ne vaarallisissa onnettomuustilanteissa. Laki ei salli niin monimutkaista lukitusjärjestelmää, että aikuisenkin olisi vaikea avata se onnettomuudessa.
Mitä tulee turvavaljaisiin, suosittelemme, että vanhemmat etsivät kokeilemalla parhaan tiukkuuden. Liian tiukat valjaat tekisivät lapsen olosta epämukavan, mutta liian löysät valjaat tekisivät lapsen niistä irrottautumisen liian helpoksi. Valjaiden tulee istua tiukasti mutta painamatta kehoa.Valjaiden ja lapsen rintakehän väliin tulisi mahtua kaksi sormea. Jos lapsi avaa turvavyönsä tai irrottautuu turvavaljaista, suosittelemme, että pysäytät auton välittömästi ja kiinnität lapsesi vyön tai valjaat uudelleen.
Toisin kuin etupenkkien turvatyynyt/ airbag, sivuturvatyynyt paisuvat vain hieman, minkä vuoksi niillä on minimaalinen kontakti lapsen turvaistuimeen. Niin kauan kuin lapsi on kiinnitetty hyvin turvaistuimeen eikä voi kumartua sen ulkopuolelle, sivuturvatyynystä ei ole haittaa.
Jos olet silti huolissasi asiasta, kehotamme sinua ottamaan yhteyttä auton valmistajaan ja tiedustelemaan auton sivuturvatyynyjen kokoa sekä sitä, voivatko ne osua lapsen turvaistuimeen. EuroNCAP-testit tarkastelevat lasten turvaistuinten turvallisuutta sivutörmäyksissä. Lue lisää osoitteessa https://www.euroncap.com/ ja selvitä, onko autosi malli testattujen joukossa.
Klikkaa tästä lukeaksesi nykyisten malliemme käyttöohjeista:
Tuotetuki.
Britax Römer -turvaistuimilla ei ole virallista viimeistä käyttöpäivää, koska käytämme laadukasta UV-vakaata materiaalia tuotteiden ikääntymisestä johtuvien vaikutusten torjumiseksi. Hyväksymme kuitenkin European Nursery Products Confederationin antaman ohjeistuksen ja pidämme sitä hyvänä ohjenuorana. Käyttöikä alkaa, kun tuotetta käytetään ensimmäisen kerran.
Miksi?
Lakeja, sääntöjä ja standardeja päivitetään säännöllisesti lasten turvallisuutta koskevan viimeisimmän tutkimuksen mukaisesti. Tuotteet, tekniset ratkaisut ja suunnitelmat kehittyvät standardien ja viimeisimpien tekniikoiden ja ominaisuuksien mukana, jotta lapsen turvallisuus pysyy parhaalla mahdollisella tasolla. Tuotteiden toiminnallisten osien suorituskyky saattaa heikentyä kulumisen tai ulkopuolisten tekijöiden, kuten elintarvikkeille ja juomille altistumisen, vaikutuksesta. Britax Römer ei suosittele hankkimaan käytettyä turvaistuinta, jonka taustaa ei tiedetä. On mahdotonta tietää, onko tällaisen turvaistuimen käytön aikana tapahtunut onnettomuutta (vaikka ulkoisia jälkiä ei olisikaan) tai onko osia, merkintöjä tai ohjeita kadonnut.
Ostoskorisi
Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä, joiden tavoitteena on parantaa käyttäjäkokemusta. Jos hyväksyt nämä tiedot tai jatkat sivuston käyttöä, hyväksyt myös evästeiden käytön.
Jos haluat lisätietoja käyttämistämme evästeistä tai tietoa evästeiden käytöstä poistamisesta, tutustu evästekäytäntöömme.
Browsing from the United States?
Visit our US website